روان طب
مطالب روانشناسي

بيماري دلشوره و اضطراب
دلشوره و اضطراب شايد به ظاهر ساده و بي ضرر باشد اما پنهاني تمامي اعضاي بدن شما را تحت تاثير خودش قرار مي دهد و ممكن است در يك لحظه شما را از پا در بياورد.نحوه ي زندگي ، محيط اجتماع و شرايط اقتصادي در هر منطقه از عوامل مهم بروز استرس در افراد است.امروزه ماشيني شدن كار ها باعث شده است ، بيشتر فعاليت ها با نيروي فكري انجام شود و نيروي بدني كاربرد كمتري پيدا كند. همين مسئله باعث مي شود كه افراد به مشكلات روحي زيادي برخورد كنند كه از اصلي ترين اين مشكلات ، مسئله ي دلشوره و فشار هاي روحي است.
از جمله اين عوارض ايجاد دل درد، دل پيچه، گرفتگي عضلات، مشكلات گوارشي، احساس سوزش سرمعده يا لرزش عضلات و خوردن ناخن نمونه اي از تاثيرات دلشوره است.

استرس و اضطراب

علايم فيزيكي اضطراب و دلشوره
لرزش و گرفتگي عضلات يا پرش عضلات
احساس گرفتگي يا پري در ناحيه گلو يا قفسه سينه
نفس تنگي و افزايش ضربان قلب
سبكي سر يا گيجي
عرق سرد و دستان مرطوب
دردهاي عضلاني
خستگي مفرط
مشكلات خواب (مشكل در به خواب رفتن يا بيدار ماندن به مدت طولاني يا احساس ناراحتي در به خواب رفتن)

علايم احساسي اضطراب و دلشوره
نداشتن احساس راحتي، بي قراري، احساس تحريك پذيري بيش از اندازه

نگراني بيش از حد

ترس دايم از اينكه اتفاقي بد در حال وقوع است يا احساسي مبني بر اينكه دنيا به آخر رسيده است

عدم توانايي در تمركز و احساس اينكه همه چيز را فراموش مي كني

استرس و اضطراب


درمان قطعي براي رفع دلشوره وجود ندارد بلكه رفتار خود شخص است كه مي تواند بهترين درمان باشد. در زير به برخي از اين رفتارهاي درماني اشاره مي كنيم.

كار با شبكه هاي مجازي مي تواند يكي دلهره آور ترين و دور كننده ترين عامل آرامش از انسان باشد حذف اكانت اينستاگرام يا هر شبكه مجازي ديگري بعيد نيست كه بتواند مقداري از استرس و حجم نگراني شما را كاهش دهد.
كنترل دلشوره ها با تغيير افكار خود

همه چيز از يك فكر شروع مي شود كه نخستين نشانه اش اين است كه احساس مي كنيد همه عضلات بدنتان گرفته است اما كنترل كردن اين حس در دست شماست.
قبل از هر چيز مانع افكار منفي خود باشيد و به آن ها شاخ و برگ اضافه ندهيد آگاهانه افكارتان را تحت كنترل بگيريد و روي آن ها تمركز كنيد .
مي توانيد برداشت هاي قابل قبول و مثبت تري را از شرايط بحراني كه برايتان پيش آمده براي خود ايجاد كنيد وقتي توانستيد فكر خود را به صورتي ديگر درآوريد دلشوره شما هم به همان سرعت تغيير مي كند.
در شرايطي كه دلشوره به سراغتان مي آيد اگر تنها باشيد بيشتر به اين حس دامن مي زنيد اما اگر اين مواقع وقت خود را با دوستان و افراد خانواده تان بگذرانيد و احساسات خود را با آن ها در ميان بگذاريد نگراني هايتان را كم كرده ايد و سعي كنيد با شخصي مثبت انديش و خونسرد دلشوره هايتان را در ميان بگذاريد.
چرا كه در اين مواقع فرد خونسرد و مثبت انديش مي تواند با جملاتي مثبت آرام تان كند و دلشوره هايتان را كم كند.
سعي نكنيد در تنهايي بمانيد و حتماً اطراف خود را در موقعيت هاي استرس زا شلوغ كنيد تا خود را گرفتار افكار منفي نكنيد.
ورزش را از ياد نبريد كه اگر اكسيژن و هوا ي تازه مدام به شما برسد تاثير زيادي در بالا بردن روحيه و اعتماد به نفس شما دارد و افكار شما را قوي تر خواهد كرد

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۵۶:۳۵ ] [ طب روان ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By tibablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه

لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 0
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب